Next chapter!

Hallootjes! Daar ben ik weeeeer!

De afgelopen week heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan na alle toffe activiteiten van vorig weekend! Maandag helaas afscheid genomen van Tessel, Manon en Lauren waar ik de eerste 3 weken veel mee opgetrokken ben! Maar gelukkig weer nieuwe, leuke mensen leren kennen waar ik deze week gezellig mee gechilled heb.Lekker in de zon gelegen, door Cairns gewandeld en m'n reisschema voor november en december een beetje vormgegeven, gebarbecued in het park en opstap geweest!
Gister, zaterdag 14-11-2015 heb ik Cairns verlaten en ga ik beginnen aan de oostkust! Ik heb er super veel zin in, want er staan onwijs veel leuke dingen op de planning!!! Een 3-daagse tour door Magnatic Island, daarna een Sailingtrip bij de Whitesunday Islands en een 3-daagse trip op Fraser Island. De namen zeggen jullie waarschijnlijk niks, maar dat maakt niet uit haha. Jullie zien de plaatjes vanzelf op facebook verschijnen! Verder stop ik nog op andere, kleinere plaatsjes zoals Surfers Paradise, Noosa, 1770, Byron Bay en Yamba maar daar heb ik niet zulke bizarre trips geboekt! Daar kan ik per dag lekker kijken wat ik wil doen! Een aantal van deze plaatsen schijnen hele goede surfspots te zijn dus ik hoop nog een aantal keer lekker te kunnen gaan surfen! Over de oostkust zal ik ongeveer 5 weken doen!
Ik ben heel benieuwd naar de komende weken! Ik zal proberen om jullie weer op de hoogte te houden!
Tot de volgende keer!
Liefs Femke
Tip: zoek op google afbeeldingen Whitesundays

Cairns!

Op zondagochtend1 november vloog ikom 6.15van Sydney naar Cairns. Het begin van een nieuw avontuur!

Om 8.15lokale tijd kwam ik daar aan. Ik had afgesproken met Nicolette, die al een week in Cairns zat dus een gezellige dag stond ons te wachten! We hebben lekker door de stad gewandeld en bijgekletst!
Afgelopen week heb ik veel gezeur gehad met mijn Credit Card en betaalpas. Beiden waren onbruikbaar en dit heeft bij mij voor de nodige onrust gezorgd en op die momenten voelde ik me rot. Dat is nu allemaal opgelost en nu voel ik me weer helemaal top!
De week in Cairns heb ik doorgebracht met 4 vriendinnen die ik onder andere van het surfcamp ken. In Cairns hebben we nog een ander leuk engels meisje ontmoet waar we ook veel mee optrokken! We hebben samen gebarbequed in het park, gechilled en excursies gedaan! Oja en natuurlijk in de zon gelegen en bijbruinen haha.
Qua excursies was deze week SUPERDUPER (haha)! Op donderdag ben ik gaan skydiven met Lauren. We sprongen op 15.000 feet hoog uit een vliegtuig, gelukkig wel een duosprong met een instructeur! Dit is een typisch geval van "once in a lifetime maar het was awesome!!" Op zaterdag heb ik de 'Uncle Brians Tour' gedaan! Indrukwekkend en onbeschrijfelijk mooi! Verschillende regenwouden, een aantal watervallen en gezwommen in een vulkaan! Een dag om nooit te vergeten! En last but not least: snorkelen in Great Barrier Reef! Het grootste rif van de wereld. Het was écht waanzinnig! Alle mooie vissen, een zeeschildpad en allerlei verschillende vormen van prachtig rif in blauw water. De foto's op facebook zijn slechts een impressie van wat ik heb gezien en nog niet half zo mooi als dat het in werkelijkheid was!

Surfcamp!!

Maandag t/m vrijdag ben ik op surfkamp geweest and it was freaking awesome!!!

Maandagochtend werden we om 9.00u opgehaald bij het hostel. Een groep van 100 man had zich daar verzameld om een week te gaan genieten! We stapten met z'n allen in een touringbus en daar gingen we dan! 2 uur ten zuiden van Sydney, op een huisjespark, was het kamp gevestigd! We sliepen met 7 personen in een hutje, ik sliep met 2 Nederlandse meisjes, 1 Engelse en 1 Duitse. Gezellig!

Eenmaal aangekomen kregen we een introductie en daarna lunch. 'S middags volgde de eerste surfles!! De week begon met lastige surfcondities & slecht weer: golven hoger dan mijn schouders, een flinke stroming, een tropische storm en 15 graden + regen. Gedurende de week werd het weer (en de golven) gelukkig beter. We eindigden de week met 30 graden en zon!

Het surfen ging me redelijk goed af! Op maandag en dinsdag was het vooral veel vallen en opstaan en oefenen op de kleine (witte/gebroken) golven en op donderdag mocht ik onder begeleiding verder de zee in en een, zoals dat heet, een hele golf proberen te pakken en dit lukte 1x! Ook een 180 op mn board lukte vrijdagochtend! Heeel nice waren ook de dolfijnen! Terwijl ik op mijn board zat te wachten op een golf, zag ik dolfijnen zwemmen! Echt bizar!

De dagindeling was als volgt:
7.00-8.00 ontbijt (breaky)
8.00-8.15 wetsuit aantrekken (wetty on)
8.30-10.30 surfles
12.00-13.00 lunch
13.00-13.15 wetsuit aantrekken (wetty on)
13.30-15.30 surfles
18.00-19.00 avondeten
Na het avondeten waren we vrij om te doen wat we wilden! Woensdagavond zijn we met een groepje naar het strand gegaan om de zonsondergang te zien. Voor de zonsondergang waren we helaas te laat maar we zagen de volle maan achter een heuvel langzaam opkomen. Dit was misschien nog wel mooier om te zien dan een zonsondergang! Andere avonden hebben we foto's van de surflessen gekeken, geborreld en gekletst met andere backpackers over hun ervaringen en plannen.

Ik heb deze week weer onwijs veel nieuwe, leuke en gezellige mensen uit allerlei verschillende landen leren kennen en bovenal lekker kunnen surfen!! Een onwijs toffe week om op terug te kijken!! Foto's volgen nog.

Zondag 1 november vlieg ik naar Cairns om daar eerst een aantal weken te gaan werken en daarna vanaf daar langs de oostkust weer naar Sydney te reizen. Ben benieuwd naar de komende weken in Cairns! De temperatuur is daar in ieder geval goed: gemiddeld een graad of 30! Love it woeiiii

Keep you posted!

Eerste blogje vanuit Australië!

Hier is ie dan.. Mijn eerste blogje vanuit Australië!!

Wát een reis, wát een eerste week...
Goed, beginnen bij het begin: maandag 19 oktober begon mijn reis dan eindelijk! Op Schiphol heb ik al mijn mede-reizigers ontmoet en een gids van Travel Active. Samen zouden wij de heenreis, de stopover in Singapore + de eerste week in Sydney doorbrengen. Hierna kwam natuurlijk het afscheid nemen... Dit vond ik even lastig maar eenmaal door de douane ging het wel weer goed!

Om 15.20 stapte in het vliegtuig richting Australië! Na een korte tussenstop in Dubai (23.59-4.00u) vertrokken we richting Singapore. Hier had ik een tussenstop van anderhalve dag. Na lang vliegen stapte ik moe uit het vliegtuig. Gelukkig was alles goed geregeld en konden we snel naar het hotel dat door de organisatie geboekt was. Lekker uitrusten en wandelen door de stad! De volgende dag volgde een leuke citytrip door Singapore! Wat een mooie en inspirerende stad! Onwijs genoten van de haven (Marina Bay), "China town", "Indian market" en the Botanic Gardens!

Uiteindelijk zijn we na een korte pitstop weer vertrokken uit Singapore, op naar Sydney!! Ook hier stond op de airport weer iemand klaar die ons opving en begeleidde naar het hostel waar we de eerste dagen zouden verblijven. Erg goed geregeld! Met een flinke jetlag stonden er allerlei dingen op het programma de eerste dag; bankrekening openen, registreren in het Australische systeem etc, etc. Eigenlijk zijn we de eerste 2 dagen bezig geweest met dingen regelen en informatie bij elkaar verzamelen! Gelukkig aan het eind van de 2e dag een korte wandeling door de stad! Operahouse, The Harbour Bridge en nog veel meer mooie dingen gespot. In een woord: WAUW! Vandaag ben ik met Fenna naar Blue Mountains geweest, een natuurpark nabij Sydney. Wat een prachtige ervaring was het! De natuur, de verschillende uitzichten en ga zo maar door! Daarna zijn we in Bondi beach een drankje gaan doen om de dag af te sluiten!

Komende week ga ik met 6 anderen van de groep een surfcamp doen, iets ten zuiden van Sydney. Onwijs veel zin in!!!!

Wil je graag op de hoogte blijven van mijn nieuwe blogs? Laat dan rechts naast deze blog je mailadres achter, dan ontvang je een mailtje wanneer ik mijn blog bijwerk!

Tot de volgende keer!
Liefs Femke

The final countdown....!!

Hola lieve vrienden, familie, kennissen en anderen,

Leuk dat je leest! Via deze blog wil ik jullie op de hoogte (proberen te) houden van mijn avonturen en belevenissen aan de andere kant van de wereld! Ik hoop iedere week een berichtje te posten.

De herfst breekt langzaam aan en dat betekent voor mij tijd om te gaan! Over iets minder dan twee weken is het dan eindelijk zo ver... Mijn grote reis gaat beginnen!

Maandag 19 oktober om 15.20 vlieg ik vanaf Schiphol naar Dubai voor een korte tussenstop van ongeveer 4 uur. Daarna vlieg ik door naar Singapore, waar ik 1,5 dag zal verblijven! Even een korte citytrip voordat het allemaal echt gaat beginnen!

Op donderdag 22 oktober kom ik dan, na ongeveer 30 uur vliegen, ein-de-lijk aan in de wereldstad Sydney!! Hier zal ik een weekje verblijven om de stad te verkennen en een aantal dingen te regelen zoals eenAustralisch telefoonnummer, een Australische bankrekening, nieuw burgerservicenummer etc.De eerste trip is al gepland; namelijk een excursie naar Blue Mountains! Exited!!!

Kortom, genoeg om een weekje mee te vullen!!!

Komend weekend vier ik mijn verjaardag en tegelijkertijd mijn afscheidsfeestje en daarna nog lekker een weekje chillen in het herfstige Nederland! Ik vind het allemaal onwijs spannend, maar heb super veel zin in dit avontuur!!!! Ik zal proberen om regelmatig een berichtje op mijn blog te posten. Verder zal ik veel proberen te delen via facebook en instagram (@femkebogaardt). Follow me!

Mocht je nog tips/tricks, must see/must do of iets anders met me willen delen, let me know!!