Indonesië: Bali, Lembongan, Gili Air en mama

Berichtje vanuit het prachtige Indonesië!

Alweer 1,5 week geleden kwam ik aan in Denpasar, waar mama in de aankomsthal op mij stond te wachten! Wat fijn om haar na 4,5 maand weer te zien!!! Gek idee om niet meer alleen te reizen, maar zo bijzonder om de laatste twee weken van mijn reis in een totaal andere cultuur en mét mama te mogen beleven! Samen hebben we de taxi gepakt naar Sanur, waar ons hotel zit.

In Sanur zelf is niet heel veel anders te doen dan eten in gezellige restaurantjes, bruinbakken op het strand en winkeltjes kijken (heel naar). Dit hebben we de eerste dag gedaan en daarna zijn we een aantal dagen op trip gegaan. Hier in Bali is het heel gebruikelijk om een taxi + chauffeur te huren voor een (halve)dag die je overal heen brengt en die daar op je wacht tot je klaar bent en weer door wil naar het volgende. Zo hebben we de tweede dag, samen met een ouder Nederlands echtpaar die hier al jaren komen, een trip gemaakt naar de prachtige rijstvelden! Precies zoals op de foto's op google! Ook zijn we een dag naar Ubud, het mega-toerischtische-kunstenaarsdorp geweest. Daarna nog een relax-dagje en daarna zijn we met de watertaxi naar een ander eiland gegaan, namelijk Lembongan!

Op Lembongan hebben we een snorkeltrip gedaan en verder weer veel genoten van leuke schattige restaurantjes en de zon. Verder niet de actieve toerist uitgehangen ofzo. Na 2 nachten gingen we met de watertaxi weer verder naar het volgende eiland; Gili Air.

Voor mij was Gili Air het absolute paradijs! Een eiland zonder auto's, scooters en vliegtuigen. Alles gaat nog met de fiets en paard+wagen. Wat een rust! En wát een lieve mensen! Hier zaten we in een prachtige bungalow en ons onbijt dat daarbij hoorde hadden we op het strand in een zitzak. Super uitzicht en heel relaxed. Ook het personeel van de accomodatie was heel betrokken; "Goodmorning madame Fem did u sleep well?" "Hello mom Sas, how was the day today?". Hierdoor voel je je zo thuis! Op Gili Air hebben we ook weer een dagje gesnorkeld (ook bij de andere Gili-eilanden) en heeft mama een Indonesische kook-cursus gedaan!

Nu zijn we weer lekker terug op Bali voor de laatste dagen en morgen avond vlieg ik alweer terug naar huis..... my god time flies! Ik zit nog bomvol met verhalen van de afgelopen 5 maanden en heb lang niet alles opgeschreven dus als je benieuwd bent naar al mijn verhalen lijkt het me tijd voor een wijntje (of meer).

Groetjesssss en tot in NL! Bye bye see ya

Margriet ardon

Fantastische ervaring . Kom een keer een wij tje halen met sas, als je terug bent.