Surfcamp!!

Maandag t/m vrijdag ben ik op surfkamp geweest and it was freaking awesome!!!

Maandagochtend werden we om 9.00u opgehaald bij het hostel. Een groep van 100 man had zich daar verzameld om een week te gaan genieten! We stapten met z'n allen in een touringbus en daar gingen we dan! 2 uur ten zuiden van Sydney, op een huisjespark, was het kamp gevestigd! We sliepen met 7 personen in een hutje, ik sliep met 2 Nederlandse meisjes, 1 Engelse en 1 Duitse. Gezellig!

Eenmaal aangekomen kregen we een introductie en daarna lunch. 'S middags volgde de eerste surfles!! De week begon met lastige surfcondities & slecht weer: golven hoger dan mijn schouders, een flinke stroming, een tropische storm en 15 graden + regen. Gedurende de week werd het weer (en de golven) gelukkig beter. We eindigden de week met 30 graden en zon!

Het surfen ging me redelijk goed af! Op maandag en dinsdag was het vooral veel vallen en opstaan en oefenen op de kleine (witte/gebroken) golven en op donderdag mocht ik onder begeleiding verder de zee in en een, zoals dat heet, een hele golf proberen te pakken en dit lukte 1x! Ook een 180 op mn board lukte vrijdagochtend! Heeel nice waren ook de dolfijnen! Terwijl ik op mijn board zat te wachten op een golf, zag ik dolfijnen zwemmen! Echt bizar!

De dagindeling was als volgt:
7.00-8.00 ontbijt (breaky)
8.00-8.15 wetsuit aantrekken (wetty on)
8.30-10.30 surfles
12.00-13.00 lunch
13.00-13.15 wetsuit aantrekken (wetty on)
13.30-15.30 surfles
18.00-19.00 avondeten
Na het avondeten waren we vrij om te doen wat we wilden! Woensdagavond zijn we met een groepje naar het strand gegaan om de zonsondergang te zien. Voor de zonsondergang waren we helaas te laat maar we zagen de volle maan achter een heuvel langzaam opkomen. Dit was misschien nog wel mooier om te zien dan een zonsondergang! Andere avonden hebben we foto's van de surflessen gekeken, geborreld en gekletst met andere backpackers over hun ervaringen en plannen.

Ik heb deze week weer onwijs veel nieuwe, leuke en gezellige mensen uit allerlei verschillende landen leren kennen en bovenal lekker kunnen surfen!! Een onwijs toffe week om op terug te kijken!! Foto's volgen nog.

Zondag 1 november vlieg ik naar Cairns om daar eerst een aantal weken te gaan werken en daarna vanaf daar langs de oostkust weer naar Sydney te reizen. Ben benieuwd naar de komende weken in Cairns! De temperatuur is daar in ieder geval goed: gemiddeld een graad of 30! Love it woeiiii

Keep you posted!

Reacties

Reacties

Joost

Weer een heerlijk verhaal om te lezen Femke! benieuwd naar de volgende periode in Cairns en hoe je het werken in Australie gaat beleven!! XXX

Erik

Wat heb je het toch gaaf daar en doe je geweldige dingen, doorgaan zo!

John

Leuk Fem. Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active