Laatste blog vanuit Australië :(

De rust is weer voorbij, hier ben ik weerrrrr joepie want ik heb weer een hoop avonturen beleefd de afgelopen 2 weken!

Het begon met de trip van Melbourne naar Adeleide, de Great Ocean Road. Een trip van 3 dagen, met een groep van 20 (hele gezellige) mensen. Tijdens deze trip stonden twee bezienswaardigheden in de schijnwerpers: 'The 12 apostles' en Grapmians National Park. Deze waren echt waanzinnig! De foto's (die zsm op facebook komen) drukken niet uit hoe bijzonder het was en hoe groot The 12 apostles in werkelijkheid zijn.. Echt bizar! Ook Grampians National Park was indrukwekkend! Toen wij er waren, was het weer bijzonder slecht maar dat leverde wel een gezellige sfeer op en veel mooie foto's/video's!

Na aankomst in Adeleide met de hele groep gegeten en 's avonds naar de kroeg gegaan om de finale van De Australian Open te kijken. Flinke chaos! De volgende dag stond een wijnproeverij op de planning. We bezochten 4 verschillende winevalleys en op elke farm mochten we 6 wijnen proeven.. Leuk dagje dus! De bekendste winevalley, die jullie misschien wel kennen, is Jacobs Creek. Prima wijn!

Daarna, op 29-1 vertrok de tour van Adeleide naar Alice Springs. 6 dagen touren door de woestijn, hiken, vroeg opstaan voor zonsopkomst, slapen onder de sterrenhemel en ga zo maar door.. De eerste stop was Coober Pedy, een dorp met 12.000 inwoners. Het bijzondere aan dit dorp was dat alles praktisch onder de grond is.. Mensen leven onder de grond, de pub is onder de grond en zelfs de kerken. Dit omdat het 's zomers 55+ graden kan worden, dus het is een bescherming voor de mensen. Wij hebben ook onder de grond geslapen in een hostel! Heel gaaf om te zien! Daarna zijn we doorgereden naar de bekende Uluru. Een immens grote rots die onwijs mooi is om te zien! Hier hebben we 3 dagen rondgehangen. Elke dag om 4.00u opgestaan voor de zonsopkomst en hike van 4 uur. Het was heel vermoeiend maar het was het zó waard! Ook hebben we hier 3 nachten in slaapzakjes buiten geslapen onder de sterrenhemel en tussen de wilde dieren. Het was zo bizar en zo gaaf!!

Vanuit Alice Springs heb ik de bus gepakt naar Darwin waar op 9-2 weer een trip gepland stond! Mijn laatste week alleen reizen.... Een tour van 3 dagen door Kakadu National Park en Litchfield National Park. Ondanks dat het wet-season is, hebben we relatief goed weer gehad! Overdrag droog en 's avonds hele indrukwekkende onweersbuien en nog steeds is het hier 35 graden, maar door alle regen heel benauwd. Het gevoel dat je 24/7 in een sauna zit.... Tijdens de trip (gevuld met hikes en wandelingen) werd ons verplicht om 10 liter water te drinken tussen 7.30-17.00. Geeft wel aan hoe veel je zweet en hoe benauws het is! Echt bizar maar tof! Na de trip heb ik nog 2 dagen in Darwin en morgenochtend vlieg ik naar Bali!!! Heel erg veel zin in maar aan de andere kant ook verdrietig dat mijn avontuur in Australië zo snel voorbij is gevlogen.... Het voelt als de dag van gister dat ik landde in Sydney 4,5 maand geleden....

Oja, wat we ook van de 'bucketlist' af kunnen strepen is een bezoekje aan de "Emergency Deposit" in het ziekenhuis van Darwin. Niks ernstigs, een geinfecteerde wond op mijn voet. Antibioticakuurtje en gaaaaaaan!

Kusjesssssss en veel plezier met foto's kijken op facebook!

Marit

Klink weer jaloersmakend Femke! Geniet nog een dagje daar "down-under". Veel plezier in Bali! X

Sito

Ha die Femke, nou idd, lekker naar Bali, das ook niet een straf toch?
Als je terug bent, kom ik wel even langs, je zult wel een hoop te vertellen hebben.
Goede en veilige reis en alle liefs.

Erik

4,5 maanden.... Waardeloze tijd gehad lees ik zo. ;-)

Veel plezier op je laatste stop: Balie! als dat geen Balen wordt...